טיפול בפטריות בציפורניים

ppcking.co.il  > Uncategorized >  טיפול בפטריות בציפורניים
0 Comments

סובלים מפטרת הציפורניים? מבולבלים באשר לסוגי הטיפול?

באנו לעשות לכם סדר!

במאמר הבא ליקטנו עבורכם כמה דוגמאות לסוגי טיפול עיקריים

טיפול תרופתי

אחת השיטות האפשריות לטיפול בהופעתן של פטריות על גבי ציפורני הידיים או הרגליים היא באמצעות נטילת תרופות נוגדות דרך הפה, כמו: טרבינפין, פלוקנזול ועוד. החיסרון בכך נעוץ בהופעתן של תופעות לוודאי העשויות להתלוות לנטילת התרופה, כאב ראש, תחושת בחילה או תפרחת על העור.

טיפול בעזרת משחות, קרמים ולקים 

השוק מלא במשחות וקרמים שונים להם יכולת טיפול בפטרת ציפורניים המדורגת בדרגה קלה בדרך כלל. משחות וקרמים אלה מכילים חומרים אשר מטרתם עצירת התפשטות הפטרת, להילחם במזהם ולהביא לפגיעה בפטרייה. משחות וקרמים יכולים לסייע במקרים קלים אך השימוש בהם אינו מבטיח טיפול שורשי היעיל לטווח הזמן הארוך.

גם לק לטיפול בפטרת הציפורן מורכב מרכיבים הנוגדים פטרת וחודר מאוד אל הציפורן, אך גם הוא, כשאר המשחות והקרמים, מתאים למצבים קלים בלבד. 

טיפול לייזר

אם מדברים על התקדמות טכנולוגית בכל הקשור לטיפולים בפטרת הציפורניים, אז טיפול בלייזר במצבי פטרת הוא אחת השיטות המתקדמות והיעילות. הטיפול בלייזר מביא לפגיעה מדויקת בפטרייה מבלי להסב נזק מיותר בציפורן עצמה או ברקמה או כמה סמוכות.

הטיפול בלייזר אינו זהה בקרב כלל המטופלים, ומשתנה בהלימה למצב הפטרייה. כך גם משך הטיפול משתנה ממטופל למטופל ובדרך כלל אורך מחודשים בודדים ועשוי להגיע אף עד כמה שנים. 

טיפול באמצעות ניתוח

במקרים חמורים, יומלץ לבצע ניתוח בכדי להסיר את הציפורן באופן זמני ולטפל באופן ישיר בנגע המצוי תחתיה על ידי שימוש בתכשירים מתאימים. 

במקרים חמורים במיוחד המסבים כאב רב למטופל הפוגע באיכות החיים שלו, וכאשר אף התכשירים שניתנו לאחר ביצוע הניתוח לא הועילו, ייתכן והסרת הציפורן תהיה לצמיתות.

הניתוח לטיפול בפטרת הציפורניים נעשה תחת הרדמה מקומית ולרוב אינו מורכב במיוחד, כך שרובם המוחלט של המקרים המצריכים ניתוח צולחים אותו כראוי. אך חשוב לציין כמובן שגם למקצועיות המטפל השפעה רבה על הצלחתו ומידת יעילותו 

מי רשאי לאבחן ולטפל בפטרת הציפורניים?

המטפל האישי, רופא עור ופודיאטור. כל אחד מהגורמים הללו רשאי לאבחן את מצבכם, לקבוע את האבחנה ולהמליץ על טיפול מתאים.

עם זאת, יש להקפיד על בחירת מקום טיפול מקצועי, שכן טיפול שאינו מקצועי דיו עלול לגרום לכם לעיתים יותר נזק מתועלת, ואז המצב יהיה מורכב פי כמה מהקיים. סובלים? רוצים לדעת יותר? לחצו למידע נוסף

דילוג לתוכן