כיצד לדעת אם יש לך וויפיי 2.4 ג'יגה-הרץ או 5 ג'יגה-הרץ

ppcking.co.il  > Uncategorized >  כיצד לדעת אם יש לך וויפיי 2.4 ג'יגה-הרץ או 5 ג'יגה-הרץ
0 Comments

הבנת ההבדל בין 2.4 GHz ל-5 GHz WiFi חשובה להבטחת חיבור מוצלח ומאובטח. לדעת באיזה סוג WiFi המכשיר שלך משתמש יכול לעזור לקבוע את הגדרות החיבור והמהירויות הטובות ביותר. פוסט זה יסביר כיצד לדעת אם יש לך 2.4 ג'יגה הרץ או 5 ג'יגה הרץ.

 

איך WiFi עובד

WiFi הוא חיבור רשת אלחוטי שניתן להשתמש בו כדי לחבר כל מכשיר לאינטרנט. זה עובד על ידי שליחת גלי רדיו באוויר, אשר נקלטים לאחר מכן על ידי כל המכשירים בסביבת המכשיר השולח, אם זה הנתב או נקודת הגישה. היתרון הוא שהגלים עוברים כמובן באוויר וללא צורך בחוטים פיזיים כלשהם.

 

סוגים שונים של WiFi

ישנם שני סוגים שונים של רשתות וויפיי: 2.4 ג'יגה-הרץ ו-5 ג'יגה-הרץ. ההבדל בין שני סוגי ה-WiFi הללו הוא התדירות של גלי הרדיו בהם הרשת משתמשת. רשתות של 2.4 ג'יגה-הרץ משתמשות בגלי רדיו בטווח התדרים של 2.4 גיגה-הרץ, בעוד שרשתות של 5 ג'יגה-הרץ משתמשות בגלי רדיו בטווח התדרים של 5 ג'יגה-הרץ. לדעת באיזה סוג של WiFi המכשיר שלך משתמש, חשוב להבטחת מהירות החיבור והאבטחה הטובה ביותר. למרבה המזל, קל לדעת אם יש לך 2.4 GHz או 5 GHz WiFi. רוב הגדרות נתב ה-WiFi מספקות רשימה של שמות רשת, הידועים גם כ-SSIDs. רשימה זו תציג את כל רשתות ה-WiFi הזמינות ותספר לכם באיזה סוג WiFi כל רשת משתמשת. רשתות של 2.4 גיגה-הרץ יסומנו בדרך כלל עם "2.4 גיגה-הרץ" או "b/g/n" בשם, בעוד שרשתות של 5 גיגה-הרץ יסומנו עם "5 GHz" או "a/n/ac". אם אתה עדיין לא בטוח באיזה סוג של WiFi המכשיר שלך משתמש, אתה יכול לבדוק את הגדרות המכשיר שלך. ברוב המכשירים יש אפשרות לראות את הגדרות הרשת שם יהיה פירוט של כל רשתות ה-WiFi הזמינות, כמו גם את סוגן. תוכל גם לעיין במדריך או באתר האינטרנט של המכשיר לקבלת מידע נוסף. כמו כן, חשוב לציין שחלק מהמכשירים מסוגלים להשתמש רק בסוג אחד של WiFi. לדוגמה, ייתכן שמכשירים ישנים יותר יוכלו להשתמש ברשתות של 2.4 גיגה-הרץ בלבד, בעוד שמכשירים חדשים יותר יוכלו להשתמש רק ברשתות של 5 גיגה-הרץ.

 

הבדלי תדרים של 2.4 ג'יגה-הרץ ו-5 ג'יגה-הרץ

לטווח התדרים של רשת WiFi יכולה להיות השפעה גדולה על המהירות והאמינות של החיבור. לרשתות 2.4 GHz יש טווח ארוך יותר, אבל יש להן גם מהירות חיבור איטית יותר ויותר הפרעות ממכשירים אחרים. לעומת זאת, לרשתות 5 GHz יש טווח קצר יותר, אך הן מציעות מהירות חיבור מהירה יותר ופחות הפרעות. כאשר מחליטים באיזה סוג של WiFi להשתמש, חשוב לקחת בחשבון את סוג המכשירים שיתחברו לרשת. אם יש לך התקנים רבים שמתחברים לרשת, ייתכן שרשת 2.4 GHz תהיה מתאימה יותר לצרכים שלך. עם זאת, אם יש לך פחות מכשירים, רשת 5 GHz עשויה להיות האפשרות הטובה יותר. כדי להפיק את המרב מחיבור ה-WiFi שלך, חשוב להבין את ההבדלים בין רשתות 2.4 גיגה-הרץ ל-5 גיגה-הרץ. לדעת אם יש לך WiFi של 2.4 GHz או 5 GHz יעזור לך לוודא שאתה משתמש בסוג ה-WiFi הטוב ביותר עבור הצרכים שלך. עם ההגדרות הנכונות, תוכלו ליהנות מחיבור מאובטח ומהיר עם הפרעות מינימליות ממכשירים אחרים.
אמנם מאמר זה לא עוסק בפורטרוט בהבדלים בין שתי התדירויות השונות, אך יחד עם זאת אנו מצרפים לינק למאמר נוסף ושם תוכלו לקרוא קריאה נוספת על ההבדלים בין 2.4 ג'יגה-הרץ ו-5 ג'יגה-הרץ

 

3 דברים לבדוק כדי לדעת אם יש לך 2.4 ג'יגה-הרץ או 5 ג'יגה-הרץ

1. בדוק את ההגדרות בנתב שלך: הדרך הקלה ביותר לקבוע את סוג רשת ה-WiFi שיש לך היא לבדוק את ההגדרות בנתב שלך. לרוב הנתבים יהיה חלק של הגדרות המוקדש ל-WiFi. בסעיף זה, אתה אמור להיות מסוגל לזהות באיזה תדר פועל הנתב שלך. אם אתה עדיין לא בטוח איזה סוג של WiFi יש לך, ייתכן שתצטרך לעיין במדריך למשתמש של הנתב שלך. המדריך צריך לכלול הוראות מפורטות כיצד לזהות באיזה תדר הנתב שלך פועל. לאחר שקבעתם איזה סוג של WiFi יש לכם, חשוב לוודא שיש לכם את ההגדרות הנכונות. אם אתה משתמש ברשת 2.4 GHz, ודא שאתה משתמש בהצפנת WPA2 ושהמכשירים שלך מוגדרים לשימוש באותו ערוץ. עבור רשתות 5 GHz, עליך להשתמש בהצפנת WPA3 ולהגדיר את המכשירים שלך להשתמש באותו ערוץ. בנוסף, ודא שהנתב שלך משתמש בתקן ה-WiFi העדכני ביותר, כגון 802.11ac או 802.11ax, לביצועים מיטביים.

2. בדוק את הנתב עצמו: בדוק פיזית את הנתב עצמו שכן לנתבים רבים יש תוויות או מדבקות המעידות על סוג ה-WiFi שהם משדרים.

 

נתב עם תוויות המצביעות על תדרים של 2.4GHz ו-5GHz.

 

3. בדוק את שם הרשת (SSID): הדרך השנייה לדעת אם יש לך 2.4 GHz או 5 GHz WiFi היא לבדוק את שם הרשת (SSID). בדרך כלל, לרשתות של 2.4 גיגה-הרץ יהיה "2.4" בשם הרשת, בעוד שלרשתות של 5 גיגה-הרץ יהיה "5" בשם הרשת.

4. בדוק את הגדרות ה-WiFi של המכשיר שלך: הדרך הרביעית לדעת אם יש לך 2.4 GHz או 5 GHz WiFi היא לבדוק את ההגדרות במכשירים שבהם אתה משתמש. אם אתה משתמש במחשב נייד או סמארטפון, אתה יכול בדרך כלל לגשת לתפריט ההגדרות על ידי לחיצה על סמל ה-WiFi. בתפריט ההגדרות, אתה אמור להיות מסוגל לראות לאיזה תדר המכשיר שלך מחובר. במכשירים מסוימים, ייתכן שתוכל גם לראות את עוצמת האות של החיבור, מה שיכול להיות שימושי לפתרון בעיות. בנוסף, אם יש לך יותר ממכשיר אחד המחובר לרשת שלך, ייתכן שתוכל לקבוע את סוג ה-WiFi על ידי בדיקת ההגדרות של כל מכשיר.

 


תפריט הגדרות של מחשב נייד עם תוויות המצביעות על רשתות WiFi של 2.4GHz ו-5GHz.

 

עיין בטבלה זו כדי לדעת אם יש לך 2.4 גיגה-הרץ או 5 גיגה-הרץ:

שיטה 2.4 גיגה-הרץ 5 גיגה-הרץ
בדוק את הנתב 802.11b/g/n 802.11a/n/ac
בדוק מכשיר רשת 2.4 GHz רשת 5 GHz
בדוק תדירות 2.4 עד 2.4835 גיגה-הרץ 5.15 עד 5.35 גיגה-הרץ ו-5.725 עד 5.850 גיגה-הרץ
בדוק טווח כיסוי ארוך יותר קצר יותר

 

סיכום

מאמר זה מספק ארבע דרכים לדעת אם יש לך 2.4 GHz או 5 GHz WiFi. הדרך הראשונה היא לבדוק את שם הרשת, מכיוון שבדרך כלל יהיו בשם "2.4 GHz" או "5 GHz". הדרך השנייה היא לבדוק את הנתב עצמו, שכן לנתבים רבים יש תוויות או מדבקות המעידות על סוג ה-WiFi שהם משדרים. הדרך השלישית היא לבדוק את הגדרות הנתב, שכן לעתים קרובות ניתן למצוא שם את התדר שהוא משדר. הדרך הרביעית היא לבדוק את ההגדרות של המכשירים שבהם אתם משתמשים, שכן לרוב הם יציגו לאיזה תדר הם מחוברים. כיום, גישה לרשת WiFi אמינה חיונית הן לחיי העבודה והן בבית. בין אם אתה צופה בסרטים, משחק משחקים או עובד על פרויקט, חיבור חזק ועקבי הוא המפתח. לדעת אם הרשת שלך פועלת על 2.4 GHz או 5 GHz חשובה להבנת המהירות והטווח של החיבור שלך. אם החיבור שלך איטי מדי או לא מגיע לאזורים מסוימים בבית שלך, אולי כדאי לשקול שדרוג ל-5 GHz אם הנתב שלך תומך בכך. שדרוג ל-5 GHz יכול לעזור להגדיל את המהירות והטווח של הרשת שלך, ולאפשר לך ליהנות ממהירויות הורדה מהירות יותר וכיסוי טוב יותר בכל הבית. ל-5 GHz יש גם פחות הפרעות מ-2.4 GHz, מה שיכול לעזור לשפר את האיכות הכוללת של החיבור שלך. עם זאת, חשוב לציין ש-5 GHz אינו מגיע לאותו טווח כיסוי כמו ה-2.4 GHz והוא רגיש יותר להפרעות מקירות וחפצים אחרים.

 

דילוג לתוכן