מה זה PPC וכיצד הוא שונה מ-SEO?
אחרי שהמון אנשים שאלו אותנו מה זה PPC, בואו נעשה קצת סדר.
האותיות המבלבלות האלו מהוות ראשי תיבות של המילים Pay Per Click
או בעברית – תשלום לפי קליק.
פרסום לפי קליק הוא שיטת פרסום שבה מפרסמים משלמים רק כאשר משתמש לוחץ על המודעה ולא כאשר נחשף אליה בלבד.
PPC הוא אחד מערוצי השיווק הדיגיטליים הפופולריים ביותר ומשמש יותר מ-90% מחברות Fortune 500.
PPC משתמש במודעות למנועי חיפוש כדי למקד למשתמשים שמחפשים שירותים או מוצרים ספציפיים. זו יכולה להיות דרך מצוינת להגיע ללקוחות עם מודעות ממוקדות, אבל היא גם יכולה להיות יקרה מכיוון שמפרסמים צריכים להציע הצעות מחיר על מילות מפתח כדי שהמודעות שלהם יופיעו בכלל.
ההבדל העיקרי בין PPC ל-SEO הוא ש-PPC מתמקד בהבאת תנועה באופן ישיר ומיידי לעמוד השיווקי דרך תשלום, ואילו SEO מתמקד בהנעת תנועה ממנועי חיפוש ונבנה לאורך זמן.
שני הסוגים העיקריים של PPC הם שיווק במנועי חיפוש ופרסום לתצוגה. שיווק במנועי חיפוש מתייחס למודעות PPC המופיעות בדפי התוצאות ממנועי חיפוש כמו גוגל, Bing, Yahoo וכו'. פרסום ברשת המדיה מתייחס למודעות PPC המופיעות באתרים או באפליקציות שאינן מנועי חיפוש.
שיווק במנועי חיפוש ופרסום לתצוגה שונים מכיוון שיש להם מטרות שונות:
שיווק במנועי חיפוש – המטרה של SEM היא להגדיל את התנועה לאתר או לדף הנחיתה שלך על ידי תשלום עבור מיקום מודעה בראש דף תוצאות החיפוש, תוך הפחתת העלות לקליק (CPC) עם מודעות באיכות גבוהה יותר ועותק מודעה טוב יותר.
פרסום לתצוגה – המטרה של פרסום לתצוגה היא לגרום לאנשים לבקר באתר שלך מבלי בהכרח להפוך ללקוחות מיד על ידי תשלום עבור מיקום מודעה באתר אחר
היסודות שיסבירו לכם מה זה PPC: הגדרה, רקע ואיך זה עובד
הדבר המשמעותי ביותר להבין בנושא של PPC הוא שזה תשלום ממומן (בתשלום).
לא מדובר על פרסום אורגני וחינמי, אלא השקעה של תקציב פרסום חודשי שיחשוף את המודעה לכמות אנשים מוגדרת.
בישראל, המקום המרכזי בו משתמשים בקמפיין מסוג PPC הוא ברשת החיפוש של גוגל.
פרסום PPC נחשב למדויק ואפקטיבי כיוון שהאדם שלוחץ על המודעה מביע עניין וחיפוש אקטיבי של הנושא, לעומת פרסום בפייסבוק לדוגמא שם המודעה נחשפת ללקוח ללא קשר לחיפוש או התעניינות שלו בנושא.
מאיפה מתחילים בתהליך פרסום PPC?
השלב הראשון בתחום פרסום מסוג זה הוא "חקר מילות מפתח".
בגוגל אדוורדס יש כלי שבאמצעותו נוכל לבדוק מהי רמת החיפוש, ההתעניינות והתחרותיות על מילות מפתח רלוונטיות אותן נרצה לקדם, לאחר בחירת המילים המתאימות ביותר נוכל להיכנס לממשק הפרסום ולבחור את תקציב הפרסום, מילות המפתח, הקישור שאליו נפנה בלחיצה על הכפתור ואפילו הגבלת זמן לקמפיין.
תגובות אחרונות